Zwróciłem się do wybranych dostawców podpisów kwalifikowanych z prośbą o udzielenie informacji, jak długo przeciętnie trwa oczekiwanie na dostarczenie zamówionego podpisu. Zrobiłem to, żeby zorientować się, ile jeszcze czasu na wyrobienie podpisu mają Ci, którzy dotychczas nie zdążyli się tym zająć.
Od Asseco otrzymałem odpowiedź ze szczegółowym opisem procedury zamawiania podpisu. Wygląda ona nieco inaczej niż w KIR, gdzie sam zamawiałem podpis.
Otóż podpis Certum (czyli produkt Asseco) zamówisz tak:
- Na stronie internetowej dostawcy wybierasz i zamawiasz zestaw do podpisywania;
- Po otrzymaniu zestawu, czyli standardowo karty i czytnika, aktywujesz certyfikat także za pośrednictwem internetu;
- Drukujesz dokumenty, które docierają do Ciebie drogą elektroniczną;
- W punkcie partnerskim potwierdzasz własną tożsamość; wykaz punktów – tutaj;
- Dokumenty wysyłasz na adres dostawcy – ul. Bajeczna 13, 71-838 Szczecin;
- Certyfikat otrzymujesz drogą mailową, wgrywasz go na posiadaną już kartę i możesz korzystać z podpisu.
I teraz najważniejsze – w punkcie partnerskim możesz zamówić podpis elektroniczny w trybie ekspresowym (doba) lub turbo ekspresowym (30 min). Usługa dla spóźnialskich świetna, pomimo że dodatkowo płatna.
Jak poinformował mnie jednak pracownik Asseco,
Standardowo Naszym klientom czas wyrobienia podpisu elektronicznego od zakupienia zestawu do pełnej aktywacji zajmuje ok. 14 dni.
Jeżeli Twój przetarg zostanie ogłoszony jeszcze dzisiaj (ostatni dzień przed pełną elektronizacją), powinieneś zdążyć z załatwieniem formalności, nawet bez konieczności dopłacania za turbo usługę.
***
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }