Łukasz Bąk

adwokat

Doradztwem prawnym zajmuję się od 2007 r. Jestem pełnomocnikiem w sprawach cywilnych i gospodarczych, opiniuję i piszę umowy, doradzam w bieżącej działalności firm, czasem także bywam obrońcą w procesach karnych.
[Więcej >>>]

Zgłoś problem w przetargu elektronicznym

Zamów podpis elektroniczny w trybie ekspresowym

Łukasz Bąk17 października 2018Komentarze (0)

Zwróciłem się do wybranych dostawców podpisów kwalifikowanych z prośbą o udzielenie informacji, jak długo przeciętnie trwa oczekiwanie na dostarczenie zamówionego podpisu. Zrobiłem to, żeby zorientować się, ile jeszcze czasu na wyrobienie podpisu mają Ci, którzy dotychczas nie zdążyli się tym zająć.

Od Asseco otrzymałem odpowiedź ze szczegółowym opisem procedury zamawiania podpisu. Wygląda ona nieco inaczej niż w KIR, gdzie sam zamawiałem podpis.

Otóż podpis Certum (czyli produkt Asseco) zamówisz tak:

  1. Na stronie internetowej dostawcy wybierasz i zamawiasz zestaw do podpisywania;
  2. Po otrzymaniu zestawu, czyli standardowo karty i czytnika, aktywujesz certyfikat także za pośrednictwem internetu;
  3. Drukujesz dokumenty, które docierają do Ciebie drogą elektroniczną;
  4. W punkcie partnerskim potwierdzasz własną tożsamość; wykaz punktów – tutaj;
  5. Dokumenty wysyłasz na adres dostawcy – ul. Bajeczna 13, 71-838 Szczecin;
  6. Certyfikat otrzymujesz drogą mailową, wgrywasz go na posiadaną już kartę i możesz korzystać z podpisu.

I teraz najważniejsze – w punkcie partnerskim możesz zamówić podpis elektroniczny w trybie ekspresowym (doba) lub turbo ekspresowym (30 min). Usługa dla spóźnialskich świetna, pomimo że dodatkowo płatna.

Jak poinformował mnie jednak pracownik Asseco,

Standardowo Naszym klientom czas wyrobienia podpisu elektronicznego od zakupienia zestawu do pełnej aktywacji zajmuje ok. 14 dni.

Jeżeli Twój przetarg zostanie ogłoszony jeszcze dzisiaj (ostatni dzień przed pełną elektronizacją), powinieneś zdążyć z załatwieniem formalności, nawet bez konieczności dopłacania za turbo usługę.

***

 

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Łukasz Bąk Kancelaria Adwokacka Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Łukasz Bąk Kancelaria Adwokacka z siedzibą w Warszawie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem lukasz.bak@jaskot-bak.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: